Οι τάσεις στο SEO και στο digital marketing το 2017

Ιανουάριος 19, 2017 - 1 minute read

Οι τάσεις στο SEO και στο digital marketing το 2017

Καλησπέρα φίλοι μου, καλή χρονιά να έχουμε και φυσικά θα πρέπει όπως κάθε χρονιά να κάνουμε ανασκόπηση της βιομηχανίας μας που είναι το SEO και το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ για να μπορέσουμε να θέσουμε νέους στόχους και νέες κατευθύνσεις το 2017.

Ότι και να συνέβη τις προηγούμενες χρονιές, το 2017 φαίνεται να κρύβει πολλές εκπλήξεις και να είναι εντελώς απρόβλεπτο -για όσους είναι απροετοίμαστοι- σε πολλά πράγματα.

Αν και για εμένα και την εταιρεία μου δεν ήτανε και πολύ απρόβλεπτες οι αλλαγές, θα έλεγα περισσότερο αναμενόμενες μια και παρακολουθώ στενά την αγορά μου.

Για εσάς όμως που είτε θέλετε να αυξήσετε τις αναζητήσεις από τη Google, να αυξήσετε τις πωλήσεις σας από το ίντερνετ ή να κόψετε την σπατάλη του Adwords και των διαφημίσεων στο Facebook, είναι πολύ σημαντικό να δείτε ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στη Google και στις μηχανές αναζήτησης για το 2017.

Οι βασικότερες προβλέψεις στο SEO για το 2017

Η εταιρεία βαρόμετρο στον χώρο μας ο οποίος είναι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι η Google και για αυτό για να προβλέψουμε ή να μαντέψουμε επί του ασφαλούς άμα αυτό είναι εφικτό για το τι θα γίνει το 2017, θα πρέπει να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις του 2016 στη Google.

Θα πρέπει να ακολουθήσουμε δηλαδή τη Google στο τι έκανε την χρονιά που πέρασε για να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα για το που θα κινηθεί στα επόμενα χρόνια από άποψης στρατηγικής αλλά και μελλοντικών αλλαγών στον αλγόριθμο αναζήτησης της.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Google είναι θυγατρική του ομίλου Alphabet ο οποίος το τελευταίο έτος έχει προβεί σε δεκάδες εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών στον χώρο της τεχνολογίας ή σε αντικειμένων που αναμένεται να κινηθεί η Google στα επόμενα χρόνια.

GOOGLE ALGORITHM CHANGES 2016-2

Ο παραπάνω πίνακας είναι η ολόκληρη η σύνοψη των τελευταίων κινήσεων και αλλαγών στη Google και τον αλγόριθμο της από τον Μάρτιο του 2016 και μετά έως και τον Δεκέμβριο του 2016.

Με τα ανάλογα χρώματα είναι και διάφορα γεγονότα:

Μπλε: Επίσημες αναβαθμίσεις του αλγορίθμου της Google
Κόκκινο: Εταιρείες που εξαγόρασε ο όμιλος της Google
Πράσινο: Κύριες δημοσιεύσεις στο Google Webmaster Central Blog
Μωβ: Νέες πατέντες της Google
Καφέ: Νέα προϊόντα που έχει λανσάρει η Google στην αγορά

Ποιες είναι οι 6 τάσεις που προβλέπεται να κυριαρχήσουν το 2017;

Το θέμα είναι ποια συμπεράσματα εξάγουμε από τον παραπάνω πίνακα επιγραμματικά.

1 Θα ταξινομούνται πρώτα τα site που είναι φτιαγμένα για κινητά (Mobile first indexing)

2 Τα backlinks είναι ακόμα ο βασικότερος παράγοντας κατάταξης μιας ιστοσελίδας

3 Η Google θα προωθήσει την φωνητική αναζήτηση

4 Ο αλγόριθμος αναζήτησης θα εξελίσσεται με βάση το machine learning

5 Το local search θα κυριαρχήσει στις κινητές συσκευές

6 Η χρήση βίντεο και εικόνων θα ευνοήσει τα sites στα αποτελέσματα αναζήτησης

Ας δούμε τώρα τι σημαίνουν όλες οι παραπάνω τάσεις αναλυτικά.

1 Mobile first indexing

Με την επίσημη δημοσίευση της 4ης Νοεμβρίου 2016 στο Webmaster blog της Google για το Mobile-first Indexing τέλειωσε η εποχή των desktop και περάσαμε στην εποχή των smartphones, tablets, και γενικά κινητών συσκευών που έχουν ίντερνετ και συγκεκριμένα λειτουργούν με android.

Αυτό σημαίνει ότι και στον χώρο του web design μεταπηδάμε από το mobile friendly design στο mobile first web design και ευνοημένες βγαίνουν όλες οι ιστοσελίδες που είναι ελαφριές στη φόρτωση για να φορτώνουν πολύ γρήγορα στα κινητά και όσες έχουν κατασκευαστεί με στόχο να παίζουν στα κινητά.

Ξέρω πως ίσως να ακούγομαι βαρετός αλλά αναμέναμε μια τέτοια κίνηση και έτσι εδώ και έναν χρόνο όλες οι ιστοσελίδες και τα eshop που σχεδιάζουμε είναι ειδικά σχεδιασμένες πρώτα για κινητά και μετά για σταθερούς υπολογιστές.

Για πρώτη φορά το 2016 στις Ηνωμένες Πολιτείες η αναζήτηση από σταθερούς υπολογιστές σημείωσε πτώση. Σύμφωνα με το site Consumer Barometer with Google βλέπουμε το εξής παράδοξο:

DESKTOP SEARCH AMERICA -1

Η ίδια τάση αναμένεται να επικρατήσει και σε όλον τον κόσμο και στην χώρα μας, με την αναζήτηση μέσω των κινητών συσκευών να ξεπερνάει σιγά σιγά την αναζήτηση των σταθερών υπολογιστών και των laptop.

2 Τα backlinks είναι ακόμα ο βασικότερος παράγοντας κατάταξης μιας ιστοσελίδας

Αν και η Google έχει στρέψει όλη την εστίαση και την έρευνα της στο να αντικαταστήσει την βαρύτητα των backlinks ως παράγοντα κατάταξης μιας ιστοσελίδας αυτό δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα.

Παρόλα αυτά έχει καταφέρει να κάνει την αναζήτηση με το Penguin 4.0 πιο προσωπική και περισσότερο κομμένη στα μέτρα του χρήστη προσπαθώντας να μαντέψει την πρόθεση του για το τί θέλει ακριβώς να αναζητήσει.

Μην ξεγελιέστε λοιπόν με τις διάφορες εξαγγελίες, μπορεί το περιεχόμενο να είναι βασιλιάς, αλλά χωρίς backlinks δεν γίνεται τίποτα και κανένας δεν θα ανακαλύψει το σούπερ περιεχόμενο σας.

3 Η εισαγωγή της φωνητικής αναζήτησης έχει ξεκινήσει

Η ώρα που θα αρχίσουμε να μιλάμε με τον υπολογιστή μας και να του δίνουμε φωνητικές εντολές αντί να είμαστε αναγκασμένοι να του εισάγουμε με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι εντολές έχει έρθει.

Μπορεί αυτή η κατάσταση να μοιάζει σαν πρώιμο star trek αλλά οι τάσεις και τα σημεία των καιρών αυτό δείχνουν. Ο λόγος που η Google έχει πάρει αυτήν την κατεύθυνση είναι για να προλάβει τον μεγαλύτερο της ανταγωνιστή στον χώρο, την Bing που ίσως εξελιχθεί σε πραγματική απειλή για την ίδια εάν δεν καλύψει την αγορά της φωνητικής αναζήτησης.

4 Η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθάει στην εξέλιξη του αλγορίθμου της Google

Με τον διορισμό του John Giannandrea ως Αντιπροέδρου Αναζήτησης στη Google, το machine learning και το deep learning άρχισε να χρησιμοποιείτε σε κάθε προϊόν ή υπηρεσία που παρέχεται από την Google όπως στην εξέλιξη του αλγορίθμου αναζήτησης, στην αναζήτησης στο Youtube, στο Google predictive search, στο Google Autocomplete κτλ.

Η εισαγωγή του machine learning είχε γίνει με το Hummingbird Update αρκετά νωρίς σε μια προσπάθεια να μαντέψει η Google την σημασία των όρων αναζήτησης και να ξεμπερδέψει βασικούς όρους αναζήτησης όπως: Κύριος (Ιησούς Χριστός), Κύριος (κάποιος κύριος) και κύριος ( ο σημαντικός).

5 Η σχετικότητα των τοπικών αναζητήσεων θα αυξηθεί στον κόσμο των κινητών συσκευών

Στον κόσμο των κινητών συσκευών και των smartphone (Mobile only world), μετράει πάρα πολύ η σχετικότητα μιας αναζήτησης. Μετά το Possum Google Update που συνέβη ακριβώς την 1η Σεπτεμβρίου του 2016, η Google προσπάθησε να συνδυάσει τις τοπικές αναζητήσεις με την γεωγραφική θέση του χρήστη της κινητής συσκευής.

Για παράδειγμα αν πατήσουμε στο κινητό μας στη Google Delivery Αθήνα, και είμαστε στο Παγκράτι, τότε η Google θα προσπαθήσει να μας επιστρέψει στα αποτελέσματα αναζήτησης ιστοσελίδες που έχουν Delivery στο Παγκράτι πρώτα και στην Αθήνα μετά γιατί υπολογίζει ότι ψάχνουμε κάποιο fast food που κάνει delivery στο Παγκράτι επειδή είμαστε και εμείς εκεί.

Παράλληλα, μετά την εξαγορά μιας εταιρείας όπως της Urban Engines, που ασχολούνταν με την ανάλυση του ίντερνετ των κινητών πραγμάτων (Internet of Moving Things), είμαστε πια σίγουροι ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και οι επόμενες αναζητήσεις από κινητά θα είναι πιο εύστοχες αλλά και πιο ακριβείς.

6 Η Google θα προωθήσει στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνες και βίντεο

Ο πόλεμος μεταξύ YouTube και Facebook κορυφώνεται μετά την εισαγωγή των βίντεο στο Facebook και ειδικά του Facebook live (ήταν το εργαλείο που χρησιμοποίησε ο Ερντογάν για να καλέσει το λαό να βγει στους δρόμους και να ανακόψει το πραξικόπημα).

Η Google για να αποκτήσει και πάλι τεχνολογία αιχμής έναντι του Facebook, εξαγόρασε μέσα στην προηγούμενη χρονιά 4 εταιρείες τεχνολογίας που έχουν ως αντικείμενο την επεξεργασία εικόνων, βίντεο, image marketing και βίντεο marketing.

Η κινήσεις αυτές έγιναν για να μεγιστοποιήσει τα έσοδα του το YouTube μέσω της καλύτερης προώθησης των διαφημίσεων στα βίντεο και στα κανάλια των συνεργατών του. (YouTube Channels)

Με την προώθηση περισσότερων βίντεο στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα υπάρξει και σημαντική αύξηση των διαφημιστικών εσόδων από τα διαφημιστικά μηνύματα λόγω αύξησης του διαφημιστικού χρόνου.

Επειδή όμως θα γίνει με σοφιστικέ τρόπο, λίγοι θα είναι αυτοί που θα καταλάβουν τη διαφορά, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι όποιο βίντεο παίζει διαφημίσεις της Google θα ανεβαίνει και θέσεις αφού το YouTube έχει το δικό του SEO.

Έχει δηλαδή τους δικούς του ξεχωριστούς παράγοντες SEO που μοιάζουν με αυτούς των 200 παραγόντων αναζήτησης της Google.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να ανεβείτε στη Google και το 2017

SEO TRENDS 2017-2

Το ερώτημα τώρα είναι θα βγούνε όλες αυτές οι προβλέψεις;

Η απάντηση είναι όχι αλλά το μεγαλύτερο μέρος τους θα γίνει ιδιαίτερα αισθητό σχετικά με την κατεύθυνση που έχουμε πάρει για στον τομέα του μάρκετινγκ των μηχανών αναζήτησης (SEM και SEO μαζί).

Για αυτό θα πρέπει να προετοιμαστείτε ανάλογα για την κυριαρχία των κινητών συσκευών (Mobile Only World).

Παρακάτω σας δίνω μερικά απλά, αλλά βασικά βήματα.

1 Αναμορφώστε το site σας για mobile first indexing

Άμα η σχεδιαστική φιλοσοφία που έχει η ιστοσελίδα σας είναι ιδανική για κινητά, τότε όλα καλά. Αν όχι τότε θα πρέπει να δημιουργήσετε ή μια ειδική έκδοση για κινητά ή να ξαναφτιάξετε το site σας από την αρχή για να παίζει στα κινητά.

Καλό θα ήταν να προσέξετε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας αλλά και να την ελαφρύνετε με ότι δεν χρειάζεται ή αποσπά τον χρήστη από τον σκοπό της ιστοσελίδας σας.

2 Δημιουργήστε περισσότερα backlinks

Όταν λέμε να δημιουργήσετε περισσότερα backlinks η ερώτηση είναι πόσα; Τόσα όσα θα σας φέρουν στην πρώτη σελίδα της Google. Μπορεί να είναι και 10 μπορεί και 10.000 το μήνα. Το ζητούμενο είναι να βρείτε έναν τρόπο που να μπορείτε κάθε μήνα να κερδίζετε περισσότερα backlink από όσα χάνετε για να έχετε ανοδική πορεία.

Τα backlinks είναι ο ουσιαστικότερος τρόπος για να ανεβείτε σήμερα στις μηχανές αναζήτησης και δεν πρέπει να τα παραμελείτε ούτε να ξεχνάτε την αξία τους.

3 Αξιοποιήστε το τοπικό SEO

Το τοπικό SEO είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο από μόνο του και έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στις ημέρες μας. Δύο πράγματα που μπορείτε να κάνετε αμέσως είναι να καταχωρηθείτε σε όλους τους τοπικούς οδηγούς, στους οδηγούς πόλεως κτλ και να δημιουργήσετε σελίδες προορισμού (landing pages) ή σελίδες εισόδους για κάθε μια περιοχή που σας ενδιαφέρει.

4 Αξιοποιήστε το machine learning στο SEO

Το machine learning αν και είναι λίγο ακατανόητο για τον πολύ κόσμο και ειδικά για αυτούς που δεν έχουν σχέση με τους υπολογιστές και την πληροφορική όμως είναι μια τάση που θα μπει στη ζωή μας.

Έξυπνες συσκευές και έξυπνα προγράμματα θα μαθαίνουν με βάση το σωστό και το λάθος το τι θέλει ο χρήστης και έτσι θα μαντεύουν το τι ψάχνει κάποιος να βρει στο ίντερνετ και θα του σερβίρουν τις ανάλογες σελίδες.

Αυτός που θα καταφέρει να μιμηθεί ή να μαντέψει το πως σκέφτονται αυτές οι έξυπνες μηχανές (η τεχνητή νοημοσύνη δηλαδή) θα είναι και αυτός που θα σχεδιάσει καλύτερα την στρατηγική SEO, θα χτίσει ένα site με βάση τις πιο κατάλληλες λέξεις κλειδιά και φυσικά θα βρει και τις πιο κατάλληλες λέξεις κλειδιά.

Σίγουρα θα χρειαστείτε τις υπηρεσίες ενός επαγγελματία στο SEO που θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε μια επαγγελματική καμπάνια προώθησης της ιστοσελίδας σας που θα αυξήσει τις θέσεις σας στην Google.

5 Βάλτε μερικά βίντεο μέσα στο site σας

Ανεβάστε μερικά δικά σας βίντεο στο YouTube και μετά ενσωματώστε τα μέσα στις σελίδες προορισμού, στα προϊόντα σας ή οπουδήποτε μπορείτε. Η δύναμη του βίντεο θα αυξήσει σίγουρα την παραμονή του χρήστη στο site σας αλλά θα σας δώσει και μια ώθηση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας